Olympia

11.10.15


This young Spanish designer has again surprised everyone with his latest collection Olympia

Inspired by science fiction movies like Tron or Evangelion-, videogames
"This is a very avant garde collection in the futuristic lines are interspersed with details of the past, particularly of modernism," she commented, during his presentation at the last Madrid Fashion Week.

Highlights the complex-cut dresses with many folds and aberturas- and, above all, the usual designer sculptural volumes, which appear in those dresses as well as in skirts and tops.
"I bet, especially for capturing the textures of the things that move me and inspired, and neoprene helped me get many of them. For example, with starched cotton has allowed life to give me more structured and complex items like dresses exoskeleton, while the chiffon and silk organza allowed me to create contrasts and transparencies, nice and flashy "

On the other hand, the collection also featured pleats that mimic cables, silks applications imitating brass hand-stitched microchips, and stamped leatherette inspired by steampunk aesthetic.

                                

Esta joven diseñadora española ha vuelto a sorprender a todos con su última colección Olympia

Inspirada en las películas de ciencia ficción como Tron o Evangelion, de los videojuegos
Se trata de una colección muy avant garde, en la que las líneas futuristas se entremezclan con detalles del pasado, en concreto del modernismo, comentaba ella misma, durante su presentación en la pasada Madrid Fashion Week.

Destacan los vestidos de corte complejocon multitud de pliegues y aberturas- y, sobre todo, los habituales volúmenes esculturales de la diseñadora, que aparecen tanto en esos vestidos como en faldas y tops.
He apostado, sobre todo, por plasmar las texturas de las cosas que me emocionan e inspiraron, y el neopreno me ayudó a conseguir muchas de ellas. Por ejemplo, junto al algodón almidonado me ha permitido dar vida a las prendas más estructuradas y complejas, como los vestidos-exoesqueleto, mientras que el chiffon y la organza de seda me permitieron crear contrastes y transparencias, agradables y llamativas"

Por otro lado, en la colección también aparecen plisados que simulan cables, sedas con aplicaciones de latón cosidas a mano imitando microchips, y polipiel troquelada inspirada en la estética steampunk. 






El Diario de Juno
Work Team

You Might Also Like

0 comentarios

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images